Eleccion 12

Las Falleras Mayores de Valencia, Carmen Sancho y Claudia Villodre, acompañadas por sus Cortes de Honor, han realizado en la primera parte del acto de elección su despedida como máximas representantes de las Fallas.

Eleccion 13

La entrada de las Cortes de Honor en el escenario de la Fonteta ha precedido a la aparición de Carmen Sancho de Rosa y Claudia Villodre Gómez, que se han despedido del mundo fallero después de un año de reinado.

Eleccion 09

Claudia Villodre: un año de película

Claudia Villodre ha enunciado su despedida como si de una gran película se tratara, dado que a ella, cuando sea mayor, le gustaría ser actriz, y ha vivido su reinado como si de una protagonista de película se tratara. Por ello, todos sus agradecimientos han tenido una marcada significación cinematográfica, otorgando Oscars a todos ellos.

Antes de entrar en materia, Claudia ha pedid un aplauso para las candidatas. “Abans de continuar, volguera demanar-vos un gran aplaudiment per a les xiquetes i senyoretes que van a viure una de les nits més especials de la seua vida, una nit que mai oblidaran, una nit en la que elles son les protagonistas”.

Agradecimientos “a la escenografia, els artistes fallers, José Ceballos i Paco Sanabria, espectaculars!”, al director de la película “Paco Lledó, que més que un director ha sigut un gran amic”.

La banda sonora de los pirotécnicos también ha sido mencionada antes de profundizar en el argumento de la película “¡Però…quin despist, encara no vos he dit de que va aquesta pel.lícula! Puix bé, tracta d’una xiqueta i una dona que fan realitat el somni de la seua vida, el de qualsevol valenciana fallera”.

Los escenarios del rodaje, “com el balcó de l’Ajuntament, la Plaça de la Verge, Les Torres de Serrans, El Palau de la Música, el Palau de l’Exposició”,  en el que “van reunir a la història de nostra festa, a les Falleres Majors de València, Corts d’honor i membres de Junta Central Fallera dels ultims 75 anys. Quina ofrenda més històrica i carregada d’emoció. Per a mi, va ser tot un honor. Un Oscar per a la millor producción”.

Las protagonistas de la película “una xiqueta i una dona junt a un increíble grup d’amigues”, Y en concreto Carmen. “Vull que tots sapien, que et vull molt Carmen, a tú i a tota la teua familia”, dijo.

La mejor Corte de Honor “que mai poguera desitjar” también recibió el agradecimiento, así como Reino de Valencia-San Valero, “els fans”.

“I algú té que portar les maletes d’una actriu, veritat?, pues han sigut  molts. Els meus iaos, tios, amics i especialmente els meus papis, Mati i Raúl”. Y una declaración de gratitud a su hermana pequeña, su “manager”.

El guión fue la parcela reservada a los falleros. “¡Sou… els millors!. I sense vosaltres aquesta peli no haguera sigut possible. Un oscar per al millor guió faller”.

Y así Claudia, orgullosa de este sueño, se ha despedido de las Fallas.

Eleccion 11

Carmen Sancho: un año inolvidable

En el turno de Carmen Sancho, el mundo fallero ha recibido un destacado parlamento de gratitud. “Si tinguera que descriure l’any es una sola paraula sense dubte seria: gracies. Perquè haveu fet que me trobara benvinguda en cada casal, mai estaré prou agraïda per haver-me brindat l’oportunitat de poder conviure en tots vosatros, per tota l’alegria i respecte que m`heu demostrat i sobretot per l’amor a la nostra festa de la que pogut impregnar-me en totes les comissions”.

Su comisión, Plaza del Mercado Central, y su sector de La Seu-Xerea-Mercat se han visto reflejados antes de hablar de la Junta Central Fallera. “Vull mostrar la meua admiració a la JCF per tot el treball desinteressat que feu i l’afecte que m’haveu demostrat tots els que la composseu. Este any he tingut la sort de viure el  75 aniversari  i de vore l’esforç que ha supossat organitzar els actes conmemoratius, moltes gràcies a tots de tot cor”, haciendo personal su agradecimiento en la directiva y el presidente, Francisco Lledó.

 “L’amor, la bondad, l’humor, la confiança, la tolerància, la comprensió, la dedicació, l’esforç, la fortalessa, la generositat, l’alegria i l’ilusió”, doce palabras con las que ha definido a las componentes de las Cortes de Honor, “que han fet possible que jo cresquera com a persona i com a fallera” ha concretado. “València i el món faller vos volen i  jo sempre mes sentiré molt orgullossa de vosatres no solament per engrandir la nostra festa si no també la meua vida”.

A Claudia Villodre le ha dado las gracias “per mostrar-me la nostra festa desde els ulls de la infància, gràcies per la teua alegria innata, els teus abraços i la teua amistat. El món faller infantil sempre te recordará com una meravellossa regina i jo mai t’oblidaré perquè havem vixcut juntes moments meravellosos que per sempre guardaré en la meua memoria”, esperando “que els anys no façen una atra cosa que unir-nos mes encara”.

Un momento muy emotivo ha sido el recuerdo que Carmen ha tenido para Fernando, esposo de su madre, Carmen de Rosa, desaparecido el pasado mes de abril. “Este any ha segut un any de sensacions trobades, perquè  he perdut a una de les persones més importants de ma vida, fernando, mai he deixat de sentirte al meu costat, espere que allá a on te trobes continues sentin-te orgullós de mi”.

Y un agradecimiento especial a su hermano, su familia y a una persona en especial. “Mamá… amb tú he compartit secrets, mirades còmplices, retocs d’última hora, mimant sempre el mínim detall. Participant de la meua alegria, m’has guiat en esta travessia com ningú ho hauria fet, ajudant-me en tot pero deixant-me pendre les meues decisions”.

“Tot el que he viscut este any ha segut una lecció de vida, he tingut l`oportunitat de viure Valencia de moltissimes formes i de totes elles m`he enamorat, admirant totes les coses que per sort he pogut conéixer i que per sempre portaré en el meu cor”, ha dicho.

“I a tú, Faller Major de 2015, te recomane que cuides al món faller perqué ells son el que faran que este any siga, sens dubte, el millor de la teua vida”.

Con un “fins sempre Valencia” ha concluido su alocución.

Eleccion 14

Las candidatas han vuelto a desfilar ante el público de la Fonteta como preámbulo a todo lo que llegará en la segunda parte de la noche.

Eleccion 15

Y a continuación las Falleras Mayores de Valencia y sus Cortes de Honor se han despedido, dando paso al descanso antes de los pases de candidatas y la lectura del veredicto del jurado.

Fotos: Torralba y J. Fontán